Empireum

Serwis

Autoryzowany serwis sprzętu medycznego:

  • B.u.W. Schmidt
  • Care of Sweden AB
  • Istanbul Medikal
  • HMG Medikal
  • Keewell Medical Technology
  • ME Medical AG
  • Nausicaa Medical
  • Pol-eko (Caldera)
  • Utech

Oferujemy:

  1. Naprawy gwarancyjne, pogwarancyjne.
  2. Przeglądy okresowe i techniczne połączone z konserwacją urządzeń medycznych.
  3. Przeglądy okresowe elektrycznego sprzętu medycznego zgodnie z obowiązującą ustawą.

Od dnia 19 września 2011 r. (Ustawa o Wyrobach Medycznych z 20 maja 2010 r., art. 90 ust. 3-5) weszły w życie w Polsce regulacje dotyczące badania urządzeń medycznych w zakresie bezpieczeństwa elektrycznego zgodnie z normą PN-EN-62353. W celu zapewnienia bezpieczeństwa dla pacjenta i użytkownika, elektryczne urządzenia medyczne zgodnie z normą PN-EN 62353 podlegają badaniom:

  • przed uruchomieniem u klienta urządzenia lub zestawu urządzeń
  • po naprawie urządzenia lub komponentu zestawu (także po wymianie części urządzenia mającej wpływ na bezpieczeństwo pacjenta i/lub użytkownika)
  • w wymaganych okresach czasowych (badania okresowe) zdefiniowanych przez producenta urządzenia lub określonych na podstawie aneksu do normy.

Badanie bezpieczeństwa elektrycznego urządzeń medycznych certyfikowanym miernikiem RIGEL 288 zgodnie z normą PN-EN60601, PN-EN-62353.  Potwierdzenie w/w badania stosownym certyfikatem indywidualnym dla danego urządzenia. 

Wykonujemy badania:

  • Rezystancji izolacji przewodów od strony zasilania
  • Rezystancji izolacji aplikacji
  • Rezystancji izolacji aplikacja-zasilanie
  • Upływ urządzenia
  • Upływ aplikacji
  • Upływ uziemienia
  • Upływ obudowy
  • Upływ pacjenta
  • Pomocniczy upływ pacjenta
  • Upływ pacjenta typu F
  • Test obciążenia
  • Testy przewodów połączeniowych

Na certyfikacie podajemy informację o następnym przeglądzie technicznym dotyczącym bezpieczeństwa elektrycznego. 
Badania są wykonywane przez osoby upoważnione do wydawania zaświadczeń elektrycznych posiadających uprawnienia E i D.

Formularz serwisowy

 

Podstawowym dokumentem, potrzebnym do rozpoczęcia obsługi serwisowej jest formularz zgłoszenia do naprawy. Do napraw gwarancyjnych, należy dołączyć również dokumenty potwierdzające uprawniania gwarancyjne

Przejdź do formularza serwisowego